Qui som Càtedra Santander-UA de Transformació Digital

Ir a contenido Ir a Estudios, Gobernanza y organización
Logo UA
Realizar búsqueda
Menú
Càtedra
Logo Càtedra Santander-UA de Transformació Digital   Càtedra Santander-UA de Transformació Digital
Càtedra Santander-UA de Transformació Digital

Qui som


 

La Càtedra Santander-UA de Transformació Digital es va crear al juny de 2015, en el si de la Universitat d'Alacant i amb el suport del Banc de Santander. Naix amb la intenció d’establir un nucli de reflexió, debat i recerca en el camp de l’adaptació de la societat a l’era digital, partint del manteniment d'una actitud digital en un món immers en un procés de canvi imparable.

"La transformació no acaba mai i aqueix és el nostre repte, seguir avançant constantment en el camp de la digitalització donant suport a empreses i, especialment a la Universitat en l’adaptació al que manen els nous temps"

- Faraón Llorens, director de la Càtedra

 

Veure més a Flickr >

 

Integrants

Faraón Llorens Largo

Catedràtic d'E.U. de Ciència de la Computació i Intel·ligència Artificial de la Universitat d'Alacant. Diplomat en Professorat d'EGB per la Universitat d'Alacant, Llicenciat en Informàtica per la Universitat Politècnica de València i doctor Enginyer en Informàtica per la Universitat d'Alacant. Ha ocupat diferents càrrecs de direcció, destacant els de Director de l’Escola Politècnica Superior (2000-2005) i Vicerector de Tecnologia i Innovació Educativa (2005-2012) tots dos en la UA i el de Secretari Executiu de la Comissió Sectorial TIC de la CRUE (2010-2012). Premi “Sapiens 2008 al Professional", concedit pel Col·legi Oficial d’Enginyers en Informàtica de la Comunitat Valenciana i premi "AENUI 2013 a la Qualitat i Innovació Docent” concedit per l’Associació d'Ensenyants Universitaris de la Informàtica. Els seus treballs s'emmarquen en els camps de la intel·ligència artificial, el desenvolupament de videojocs, l'aplicació de les tecnologies digitals a l'educació i el govern de les TI. Més informació en http://blogs.ua.es/faraonllorens .

 

Rosana Satorre Cuerda

Professora Titular de Ciència de la Computació i Intel·ligència Artificial de la Universitat d'Alacant. Llicenciada en Informàtica per la Universitat Politècnica de València i doctora Enginyera en Informàtica per la Universitat d'Alacant. Ha ocupat els càrrecs de sotsdirectora (2000-2004) i directora en funcions (2004-2005) del Departament, i sotsdirectora de les Titulacions d'Informàtica (2005-2009) i secretària (2009-2013) de l'Escola Politècnica Superior. Molt implicada en temes de docència, participa en projectes d'innovació educativa relacionats amb l'EEES pertanyents al programa XARXES de la Universitat d'Alacant. És sòcia d'AEPIA (Associació Espanyola Per a la Intel·ligència Artificial) i d'AENUI (Associació d'Ensenyants Universitaris d'Informàtica). Les seues línies de recerca s'emmarquen en el camp de la intel·ligència artificial, del desenvolupament de videojocs, de l'aplicació de les tecnologies digitals a l’educació.

 

Rafael Molina Carmona

Professor Titular de Ciència de la Computació i Intel·ligència Artificial de la Universitat d'Alacant. Llicenciat en Informàtica per la Universitat Politècnica de València i doctor Enginyer en Informàtica per la Universitat d'Alacant. Director del departament de Ciència de la Computació i Intel·ligència Artificial (2008-2012). Revisor per a l'Agència Nacional d'Avaluació i Prospectiva (ANEP). Membre de l'Associació d'Ensenyants Universitaris de la Informàtica (AENUI). Els seus treballs es desenvolupen en l'àmbit de les aplicacions de la intel·ligència artificial a diferents camps: disseny i fabricació assistits per ordinador, gràfics per ordinador, aprenentatge, creativitat, representació de la informació i govern de les TI.

 

Patricia Compañ Rosique

Doctora Enginyera en Informàtica per la Universitat d'Alacant. La seua docència se centra en la programació i la intel·ligència artificial. Les línies de recerca en les quals treballa s'enquadren en el camp de l'aplicació de tècniques de IA, també en el desenvolupament de videojocs i en l'aplicació de les tecnologies digitals a l'educació. Des de 1994 treballa com a professora en el Departament de Ciència de la Computació i Intel·ligència Artificial de la Universitat d'Alacant, on és professora Titular d'Universitat des de 2008. Ha ocupat el càrrec de Sotsdirectora de les Titulacions d'Informàtica de l'Escola Politècnica Superior (2009- 2012) i Sotsdirectora Coordinadora de l'Escola Politècnica Superior (2012-2013). Participa en molts projectes d'innovació educativa relacionats amb l'EEES i és membre d'AENUI (Associació d'ensenyants universitaris d’informàtica).

 

Carlos Villagrá Arnedo

Professor Titular d'Escola Universitària de Ciència de la Computació i Intel·ligència Artificial de la Universitat d'Alacant des de 1999. Llicenciat en Informàtica per la Universitat Politècnica de València (1994) i Doctor Enginyer en Informàtica per la Universitat d'Alacant (2016). Investigador del grup d'Informàtica Industrial i Intel·ligència Artificial (i3a) des de 1999. Membre d'AENUI (Associació d'Ensenyants Universitaris d'Informàtica). Exerceix la seua docència en els Graus en Enginyeria Informàtica i Multimèdia. En aquest últim coordina l'itinerari de Creació i Entreteniment Digital, que s'imparteix en el 4è curs. Els seus treballs s'emmarquen en les àrees d'Intel·ligència Artificial i l'aplicació dels videojocs en el camp de l’educació.

 

Francisco J. Gallego Durán

Francisco J. Gallego-Durán va començar a programar en 1988 i de seguida es va interessar pels Videojocs i la Intel·ligència Artificial. És Enginyer Superior en Informàtica per la Universitat d'Alacant (UA, 2003) i Doctor en Enginyeria Informàtica i Computació per la UA (2015). És professor al Dept. de Ciència de la Computació i Intel·ligència Artificial i Director Tècnic en ByteRealms, marca registrada de desenvolupament de videojocs de la UA. També és membre d'AEPIA i AENUI. Ha dissenyat i desenvolupat molts videojocs entre els quals es troben Mad University, Screaming Racers, P84Attack, PLMan, MindRider o La Plantación. També ha dissenyat i desenvolupat motors de videojocs com WiseToad Framework o CPCtelera. Té especial interès en el potencial educatiu dels videojocs i la Gamificació. Ha desenvolupat projectes d'innoavación educativa combinant sistemes automatitzats amb Aprenentatge Basat en Projectes fins i tot en carreres de perfil no-tècnic. Actualment investiga en videojocs aplicats a l'educació, millors formes d'ensenyar programació, Gamificació, Machine Learning i Neuroevolución.